Skriftlighetskravet skulle stoppa oseriösa aktörer vid telefonförsäljning. Men hur fungerar den nya lagen i praktiken? Sälj frågade branschorganisa...
Lär för livet! Säljyrket förändras i en rasande fart. Det innebär tuffa utmaningar men också stora möjligheter – för den som är beredd att satsa på...
Det krävdes nästan en konkurs för att Mattias Hillestrand skulle inse att det är säljare han är. Idag når han tiotusentals människor varje månad me...
De jagade kunder i gallerior och fick mängder med klagomål. Men när säljarna på Telenor bytte metod blev resultatet nöjdare kunder – och gladare sä...
Tänk om det gick att komma överens med alla kunder, även de hopplösa. Omöjligt, tänker du. Inte alls, menar forskaren Lars-Johan Åge.
Bli en bättre säljare med happy happy-metoden. Här är forskaren Lars-Johan Åges modell för hur du och din motpart ska känna er nöjda i en affärsför...