Att anlita influencers för att stärka sitt varumärke har varit populärt de senaste åren. Men de är dyra. Och frågan är om de är värda sitt pris. Så...
Nicole Haman har näsa för nya trender. Hon lämnade jobbet som tv-chef på mediebyrån Carat för Google, och rekryterades sedan som försäljningschef f...
Omgivningen avgör hur effektiv reklamen är. Ny forskning visar att vi blir mer postitivt inställda till reklam om vi ser den tillsammans med männis...
Barn är flera gånger känsligare för internetreklam än vad vuxna är, det visar en studie från Lunds universitet.
När allt fler nätanvändare blockerar irriterande reklam förlorar publicister och sajtägare stora pengar. Nu går branschen till motoffensiv.
I kölvattnet av den närmast explosionsartade ökningen av adblockers talas det allt mer om hur användarna ska fås att inte undvika annonser. Men det...
Under första kvartalet i år investerades nästan 7,5 miljarder kronor i reklam via Sveriges mediebyråer. Digital reklam tar en allt större del av ka...
Minst en halv miljon svenskar kan klassificeras som utövare eller åskådare av elektronisk sport. Det gör den snabbväxande e-sportvärlden till en al...
Under en vecka i början november kunde stressade stockholmare tala ut med en psykoterapeut i några av Taxi Stockholms bilar. Kampanjen fick stor up...
Sociala medier blir alltmer kommersialiserade och det är svårt att veta vad som är riktiga personliga inlägg och vad som är ren reklam.
Även under augusti fortsätta medieinvesteringarna att växa i högre takt än i inledningen av året. Det är främst de digitala mediekategorierna som b...
Hetast är alla tillbehör till mobiltelefonen. Populär under vintersäsongen är också den pålitliga isskrapan. Forskningen visar att giveaways ökar f...
Sverige är det sjunde mest reklamtäta landet i världen och har den fjärde högsta internetandelen i världen. Det visar IRM:s rapport "The Internatio...
När mobilannonseringsföretaget Widespace startade för sex år sedan var det få som ville synas i mobilen. Sedan dess har bolaget vuxit så det knakar...
Det finns för mycket och för dålig reklam i samhället, tycker Sveriges marknadschefer. Det visar marknadschefsbarometern som genomförts av Netigate...