Linda Björck brinner för marknadsföring via Linkedin och delar gärna med sig av kunskaperna. – Det gäller att sticka ut och våga ta plats, säger hon.
Rubrikerna spådde katastrof och miljard-smällar. Men den nya dataskyddslagen GDPR har hittills inte fått företag att gå i konkurs, och det mesta ty...
Den uppsökande säljaren har ersatts av den uppsökande konsumenten. Så det gäller att börja sälja på nya sätt, menar medlemmen Adrian Rosca.
Nicole Haman har näsa för nya trender. Hon lämnade jobbet som tv-chef på mediebyrån Carat för Google, och rekryterades sedan som försäljningschef f...
Barn är flera gånger känsligare för internetreklam än vad vuxna är, det visar en studie från Lunds universitet.
När allt fler nätanvändare blockerar irriterande reklam förlorar publicister och sajtägare stora pengar. Nu går branschen till motoffensiv.
Sprickan mellan sälj och marknad kan fortfarande vara avgrundsdjup, efter över hundra år av träta. Men digitala verktyg och nya arbetssätt förändra...
Svenska företag har en bra bit kvar till ett väl fungerande samarbete mellan sälj- och marknadsavdelningarna. Det visar en färsk undersökning som P...
Ung eller gammal, man eller kvinna, europé eller asiat. Vi har alla allt mer lika intressen. Den traditionella målgruppen, indelad efter demografis...
Mediebyrån PhD hjälper stora företag att placera sin reklam på rätt ställe för största möjliga effekt. "Om du ska hitta tillväxt för ditt varumärke...
Du behöver inte längre veta så mycket om dina framtida kunder för att hitta dem. Dataalgoritmer analyserar beteendemönster bland dem som redan visa...
Att locka besökare till sin webbshop är en konst. Småföretagaren och entreprenören Anders Sjöstedt ger dig sina bästa tips om hur du lyckas med små...
Vad är det som får kunden att klicka på en bannerannons? Philip Winberg, project manager på den digitala byrån Creuna, ger oss bästa tipsen om vad...
Content marketing i stället för traditionell reklam. Rådgivning i stället för aggressiv försäljning. Kommunikation i stället för kommers. Så vill k...
När mobilannonseringsföretaget Widespace startade för sex år sedan var det få som ville synas i mobilen. Sedan dess har bolaget vuxit så det knakar...