1. Pipedrive. Pipedrive är ett säljstöd som bara kostar någon hundralapp, men klarar av mycket av det som större crm-verktyg gör. Jag får en snabb överblick över mina kunder och var de befinner sig i köpprocessen.

2. Tapeacall. Det kan vara väldigt nyttigt att spela in ett telefonsamtal med en kund, för att lyssna på det i efterhand och analysera vad man gjorde bra och mindre bra. Jag använder Tapeacall för det.

3. Lunchback. Här kan du hitta intressanta personer att bjuda på lunch, eller bli bjuden av. Appen föreslår personer som passar din profil och dina intressen. Jag träffade bland annat en person som hade planer på att sälja it-system till Etiopien. Han ville ha säljtips och bjöd mig på lunch.

4. Podcaster. Här samlar jag de poddar jag brukar lyssna på. Bland annat Framgångspodden, Tony Robbins Podcast och så min egen Businesspodden förstås. Jag brukar lyssna på tunnelbanan, eller inför ett säljmöte när jag behöver lite inspiration.

5. Things. Things är en praktisk att-göra-lista. Jag skriver upp saker jag inte ska glömma, som att lämna datorn på reparation, vad jag behöver handla med mera – allt sådant som inte passar att ha i kalendern. Varje kväll går jag igenom listan.

6. Ted talks. Ted talks, med sina korta videoföreläsningar av intressanta personer inom diverse ämnesområden, är en ständig källa till inspiration.

7. Omni. Med Omni har jag alltid tillgång till de senaste nyheterna. Det är viktigt att vara påläst och uppdaterad när man träffar kunder.