”Fuck off-pengar ger dig frihet”

Att tjäna in en schysst lön är en sak — att ha ett kapital något helt annat. ”Börshajen” Andra Farhad, som själv testat säljyrket, vet hur du får pengarna att växa istället för att bara rinna iväg.

”Jag bytte tävling mot tillit”

Säljutbildaren Helena Lehmus har passion för affärer, och hon vet sina gränser.– Använd ditt driv, men slösa inte med det på vad som helst, säger hon.

”Bara win-win att anställa en kvinna”

Fortfarande ojämlika löner och för få kvinnor — men en ändring är på gång! Sälj samlade fyra framgångsrika kvinnor för att diskutera vägen till en mer jämställd säljbransch.

Kina köper in sig

De kinesiska investeringarna ökar stort i Sverige. Som säljare kan det vara bra att känna till både fördelar och nackdelar med att jobba för ägare från Kina.

Unna dig en hälsokick

Välkommen vår! Nu vill vi leva lite hälsosammare. Här är tipsen som funkar i säljarens stressiga vardag.

Hjälp, jag säljer inget!

Du gör samma saker som tidigare, men drar ändå inte in några ordrar. Panik! Lugn, du har hamnat i en säljdipp. Det är vanligt. Och hjälp finns att få.

Fortfarande olika lön för olika kön

Manliga säljare tjänar fortfarande mer än kvinnliga, enligt en färsk undersökning.– Vi är förvånade över att skillnaderna är så pass stora, säger Jan Zetterström, Säljarnas förbundsordförande.

”Börshajen” Andra Farhad tipsar:

Du är en bra säljare och drar in en riktigt trevlig summa pengar varje månad. Men känner du att du ändå inte har riktig koll på din ekonomi? Det blir liksom aldrig några pengar över att spara och investera. Här är Börshajens bästa tips.

Ihärdighet deluxe – därför behöver du grit

KRÖNIKA Ett av mina första jobb var att sälja bajs. Jag skojar inte. Som barn tillbringade jag somrarna hos farmor och farfar i Provence. Byn var liten, de...

”Jag ser säljet som en sport”

Möt Marcus Korner, utsedd till årets bilsäljare 2018!

Millennials = generation svårsåld?

Tror du att millennials är en hopplös kund-grupp av curlade barn som aldrig köper något? Då är det dags att tänka om. Inom två år är de den kundgrupp som spenderar mest. Lär känna och sälja till dem.