Fastighetsmäklaren Adam Farhoumand: ”Jag är en dålig förlorare”

Svensk försäljning är till stora delar bara ordermottagning. Den skopan kommer från Adam Farhoumand, fastighetsmäklaren som gick från noll till toksuccé på bara ett kv...

Vägen till inköparens hjärta

Hur tänker inköparen hos en stor grossist? Personen som du kanske både mött och pratat med en rad gånger. Vi frågade Pia Hedström, affärsområdeschef på Martin & Se...

Får man ta kunden med sig när man går?

I en tid när vi har våra affärskontakter på Linkedin och andra sociala medier ställs frågan om vem som äger kunden på sin spets. Säljarnas förbundsordförande Jan Zette...

Så vände de misstagen till framgång

Pinsamma tabbar och dråpliga missar behöver inte vara av ondo. De kan leda till bättre sälj. Möt Rickard Lyko och Ulf Mazur som gjorde lemonad av citroner och vann båd...

Låt rösten gynna karriären

I de digitala mötenas tidevarv har rösten blivit ett av säljarens viktigaste arbetsredskap. Ta del av sångpedagogens bästa tips för att behålla kundens intresse.

Säljaren Jan arbetar på Polarbröd:

”Jag känner en otrolig sorg” Affärsområdeschefen Jan Bergdahl väcktes av mobilen. ”Det brinner i bageriet”, sa kollegan från Polarbröd i Älvsbyn. Sedan den natten har...

Sov på natten, sälj på dagen

Tider av oro kan snabbt leda till sämre sömn. För att du ska orka vara ditt bästa säljar-jag gäller det att du snabbt skaffar dig goda sömnrutiner.

Ekonomiforskaren: ”Kvalificerade säljare blir allt viktigare”

Corona kommer att rita om säljverksamheter i grunden, menar forskaren Anders Parment vid Stockholms universitet. Kanske är det dags att vinka hej d...

Jenny Berge: Framtidens säljare andas kunskap

KRÖNIKA Hur viktig är säljarens roll? Om vi granskar ett bolag, vilket som helst, så kommer hundra procent av intäkterna från försäljning. I någon form. De...

Jane Andersson driver handelsagentur: ”När coronan kom blev det tvärstopp”

Visst låter det coolt att ha en agentur? Representera varumärken och ändå rå sig själv. Men när krisen slår till riskerar agenten att komma i kläm...

4 säljare berättar: Så tar vi hand om våra kunder i höst

När man inte kan representera som förr blir det viktigare än någonsin att vårda sina kundrelationer. Och det finns lärdomar att ta med sig till tid...