Säljarbloggen

På Säljarbloggen bloggar vi på Säljarnas om aktuella ämnen för dig som säljare.

Undrar du något över innehållet i bloggen är du varmt välkommen att höra av dig till info@saljarnas.se

 

Kundmötet

2017-06-28 , Patrik Nordkvist

Hur du gör en missnöjd kund till en nöjd kund

Du kommer någon gång, troligtvis flera gånger, att få missnöjda kunder. Även om du anst...

Läs mer

Försäljning

2017-06-26 , Ken Skoog

Stressad, för lite tid, fel eller för många mål?

”Ken Skoog” ”Hej det är xxx, jag undrar om du kan hjälpa mig med en grej kopplat till...

Läs mer

Kundmötet

2017-06-21 , Fredrik Steinholtz

Lyssnar vi verkligen på våra kunder?

När jag var försäljningschef funderade jag emellanåt på saker som; Vad hände med den dä...

Läs mer

Kundmötet

2017-06-19 , Patrik Nordkvist

En säker säljare säljer mer

Osäkerhet skapar osäkerhet. En osäker säljare skapar osäkra kunder och osäkra kunder kö...

Läs mer

Konkurrenter

2017-06-14 , Patrik Nordkvist

Ta kunder från konkurrenterna

Beroende på bransch och produkt kan den ibland vara en bra taktik att aktivt ta kunder...

Läs mer

Kundmötet

2017-06-12 , Fredrik Steinholtz

Fokusera på affärsutmaningar

Finns det någon överhuvudtaget i detta rum som på riktigt är intresserad av vad vi gör...

Läs mer

Kundmötet

2017-06-09 , Angelica Rossi

Hur svårt ska det vara att köpa

Har vi blivit så främmande för vår egen försäljningsbearbetning att vi tappat bort hur...

Läs mer

Telefonförsäljning

2017-06-07 , Timmi Jofur

Telefonförsäljning blir framtidens finkanal

Som bakgrund så vill jag gärna påpeka att många tyvärr ser säljare som en lägre stående...

Läs mer

Kundmötet

2017-05-31 , Rolf Laurelli

Säljpsykologi som övertygar kunden

Framgångsrik förhandling Mål för månaden Under den närmaste månaden ska du träna dig i...

Läs mer

Kundmötet

2017-05-29 , Fredrik Steinholtz

”Hur du säljer är långt mycket viktigare än vad du säljer”

Den moderna köparen har tillgång till en stor mängd information om dina produkter eller...

Läs mer

Försäljning

2017-05-24 , Ken Skoog

Utan kontinuitet kan du inte få ökad försäljning och tillväxt – eller framgång överhuvud taget

”Hur går det med träningen?” ”Det går ok, kom igång ordentligt för någon månad sedan oc...

Läs mer

Kundmötet

2017-05-22 , Patrik Nordkvist

Hjälp kunden att komma till avslut

En stark trend är att affärer tenderar att dra ut på tiden. Organisationer har generell...

Läs mer

Visa fler inlägg